martes, 22 de noviembre de 2011

Inxenio ante a pobreza.

Nesta foto podese ver un tipo de vivenda moi abundante en Somalia, como se pode ver, está feita con todo tipos de retales, telas e materiais reciclados. A forma de facer a casa demostra moito inxenio para poder aproveitar os poucos materiais que teñen dispoñibles. Sen embargo a xente de paises coma este non ten outra opcion que ser imaxinativos. Este tipo de casa e mais util do que a principio poida parecer e ofrece un refuxio aceptable contra o vento e as frias noites africanas.

martes, 15 de noviembre de 2011

O Sarampión e a Cólera ameazan Somalia

A OMS advertiu que, a medida que se agrava a fame en Somalia, multiplícanse os casos de Sarampión e Cólera detectados neses paises.
A entidade confirmou a existencia de brotes de Cólera nas rexions de Mogadiscio, Bay e Mudug entre outros. Confirmaronse 4.061 casos dende principios de ano, e o 76% deuse en menores de 5 anos. Xa se saben de 172 mortes no Hospital de Banadir relacionadas coa enfermidade.
As autoridades que se engargan de Somalia advirten que o risco de contaxio e moito maior agora que estamos en temporada de choivas, e mais nas comunidades que se alimentan de fontes de auga contaminadas.
Iniciouse unha campaña de vacunas das que xa se beneficiaron 300 nenos, pero ainda asi a cifra e insignificante comparada ca xente que ten risco de padecer estas enfermidades, polo tanto, necesitase moita mais axuda.

Fonte: http://www.who.int/es/ (páxina da OMS)

"Pensei que morreria de fame"

Declaracións como estas inundan os medios cuxos periodistas visitan Somalia.

As sequías acabaron cunha gran cantidade de colleitas e de gando, e a guerra que fai xa uns anos se instalou en Somalia non axuda.

Unicef instalou un importante centro en Doolow e moita xente está a camiñar centos de kilometros incluso estando mal de saude.A fame causou decenas de miles de mortes no que levamos de ano en Somalia e as vidas de mais de un millón de nenos esta en perigo potencial neste momento; pois o porcentaxe de nenos desnutridos supera xa o 50%, dato moi preocupante para o futuro do pais.

Fonte: www.unicef.com

Mapa de recursos de Somalia.



Fonte : http://mapas.owje.com/img/Mapa-del-Uso-de-las-Tierras-Agricolas-y-de-los-Recursos-Naturales-Somalia-6345.jpg

miércoles, 9 de noviembre de 2011

Malvivir en Somalia.



Cada grupo Somalí identifícase a través da ocupación dunha terra común e pola súa pertenza a uns antepasados comúns. En canto a terra, ésta enténdese como as terras da súa propiedade que se identifican coas terras usadas, no sentido de que unha terra non utilizada non pode dicirse que ten propietario. Dentro dun territorio dun grupo existen divisións de utilización familiar que son utilizadas nas súas prácticas de trashumancia. Os pozos son de importancia central respeto as divisións das terras e por eles chégase a loitar entre os grupos.

As poblacións somalíes viven en pagos temporais que consisten en campamentos circulares de casas cónicas en torno a espazos abertos divididos en corrais para o ganado.
Cada pago, compóñeno unha familiar extendida, e é rodeados e protexido por setos de espiños e cercados de ramas. As casas ao ter un carácter provisional son facilmente montables e desmontables e preparadas para poder transportarse. O montar e desmontar a casa é responsabilidade das mulleres, e cada esposa posee a súa propia casa. A cabeza da familiar identifícase coa casa da súa primeira esposa

.

Crisis de alimento crece en Somalia

Los desplazados iniciaron su éxodo en marzo a pocos kilómetros de la frontera de Etiopía. Ahora el goteo se convirtió en torrente. Los niños, desnutridos y al borde de la inanición, son los afortunados pues hasta hoy han sobrevivido.
Decenas de miles de somalíes, en su mayoría mujeres y niños, han recorrido más de 150kilómetros tratando de escapar de la peor hambruna en una generación.
Tras soportar 20 años de guerra civil y dos temporadas seguidas de sequía, con cosechas perdidas, desnutrición y precios de alimentos a la alza, la mayoría perdió la esperanza de sobrevivir.
Para colmo de males, no puede llegar la ayuda internacional, pues la prohibieron los militantes de Al-Shabab, filial de Al-Qaeda en Somalia. Éstos niegan que haya hambruna y sostienen que las decenas de miles de muertos que reporta la ONU son un mito. Sin embargo, las fotos de los miles que saturan los caminos de la muerte hacia Kenia y Etiopía no mienten. Kenia dice que 1,300 somalíes llegan cada día y otros 1,700 a Etiopía.
El programa de alimentación de la ONU espera llegar a Dolo con suministros de emergencia el próximo fin de semana. Para entonces, podría ser demasiado tarde para miles de infantes.

Fuente:

martes, 8 de noviembre de 2011

Melloras no suministro de auga

Só o 29% dos habitantes de Somalia teñen acceso a auga potable e o 23% a instalacions de saneamento adecuadas. A causa disto a ONU intentou tomar cartas no asunto e no ano 2009 xa se conseguiu suministrar auga potable a 100.000 persoas mediante sistemas novos que se incorporaron ou rehabilitando sistemas que xa estaban na zona.

Os sistemas elixidos foron os conectados a enerxía solar, pois son faciles de manter unha vez instalados e tamen son os que menos recursos consumen para seguir funcionando, alo moi neceario en paises pobres coma este.
Tamen se beneficiaron 12.000 mulleres e nenos de unidades de saneamento como letrinas e lugaron onde lavarse as mans. Gracias a isto, a comunidade atendida xa non ten que andar duas horas para chegar a onde está a auga e a situacion de hixiene no colexo mellorou.

Fonte: http://www.infoagua.net/noticias/46/medio-ambiente-y-calidad/445/somalia-mejora-el--acceso-de--agua-potable.aspx

lunes, 7 de noviembre de 2011

Residuos nucleares almacenados a lo largo de la costa

El informe del PNUMA dice que Somalia es uno de los tantos países empobrecidos que desde los años ‘80 está recibiendo innumerables cargamentos de residuos nucleares y otros desechos tóxicos almacenados a lo largo de la costa. Entre otros, uranio, cadmio, plomo y mercurio.
Tales son los pretextos de las autoridades del distrito local de El Dehere. Según el periodista italiano Massimo Alberizzi, se hicieron llegar tanto a la ONU como a la UE, numerosas quejas sobre las consecuencias para los seres humanos y el medioambiente del almacenamiento descontrolado de residuos nucleares y tóxicos en Somalia. Hasta ahora nadie se ha movido.
Los ecologistas protestaron. Según ellos, el control de las rutas de la basura atómica no significaba impedir su embarque para el Tercer Mundo. Hasta que en 1995, a la Convención de Basilea se le añadió un apéndice por el que a los estados miembros de la Organización para la Cooperación y el Desarrollo Económico, OCDE, se les prohibía exportar residuos tóxicos a los estados que no pertenecían a la OCDE. Este añadido chocó con la oposición de EE.UU. que no firmó el artículo adicional. Otros productores de residuos, buscaron otros rodeos para deshacerse de su desechos nucleares. La empresa ODM de Lugano incluso ofrecía en Internet los mejores sitios para el almacenamiento de desechos nucleares.
Y los negocios con la basura nuclear continuaron, mientras tanto, a gran escala. Desde Somalia llegaron indicios de que el depósito de residuos nucleares de Obbia estaba custodiado por “soldados extranjeros” y no por la milicia somalí. Según una fuente confiable, los franceses y los estadounidenses dieron luz verde ya en los ‘80 para la construcción de un depósito de residuos nucleares en esta región. También el señor de la guerra somalí, general Morgan, al sur de Somalia, afirma que varios representantes extranjeros lo visitaron en Nairobi para comprar su autorización para el depósito de residuos nucleares, que rechazó.

Fuente:

Somalia sufre la peor sequía de la última década

Aunque la sequía afecta a todo el país, la situación es especialmente grave en el sur de Somalia debido a la existencia de diversos conflictos locales.
Los expertos calculan que la región tendrá las peores cosechas de los últimos 10 años, e indican que en las zonas más afectadas ya ha muerto entre el 20% y el 30% del ganado y que para abril esa tasa de mortalidad podría llegar a un 80%.
Varios informes sugieren que unos 1,5 millones de personas de las regiones septentrional, central y meridional del país atraviesan una situación de grave crisis alimentaria. En algunas zonas, las tasas de desnutrición han llegado al 25% y se piensa que empeorarán en los meses próximos.
También se han secado las zonas de captación de agua, lo que ha ocasionado el desplazamiento de unas 400.000 personas.
En una aldea, el pozo comunitario se secó en noviembre pasado. Según el Jefe Malak Mohammed Mohlem, esa fuente que suministra agua a los pobladores desde hace unos 80 años no había estado tan seca desde 1991.

Fuente:

A verdadeira historia da piratería.


En 1996, e tras o desastre da intervención internacional en Somalia, o país está sumido nun caos intratable, un país de pastores e de guerras tribales que agora se libran con armamento pesado e a crueldade añadida pola inxerencia das nacións estranxeiras. As petroleras dan por perdida toda a súa inversión e abandonan a esperanza de estabilizar o país.
O intento americano solo había traído os efectos contrarios. Os únicos que se atreven a intentar meter man son os wahabitas e os islamistas radicais da veciña Yemen, que esperaron o seu turno de meter a zarpa.[...]

Con este panorama e nun país como Somalia, as cousas solo podían tomar un xiro determinado: Hacia peor. Desde que os americanos abandonan o país, misteriosos barcos europeos comezan a aparecer polas costas somalíes. Tiran grandes barriles e contenedores no océano. A xente das poblacións costeiras comezan a sufrir un alto índice de enfermidades cutáneas, nauseas e bebés con malformacións. [...]

Hai un novo xiro cara a catástrofe. O tsunami de 2005 arrastra toda a masa de residuos radiactivos e metais pesados terra adentro, envenenando as colleitas e provocando miles de casos de envenenamento por radiación.
Aos pescadores non se lles pasou por alto que Somalia é un país sen lei, e polo tanto, un océano sen dono. Según observadores estranxeiros, estiman que, dende mediados dos 90,300 millóns de dólares anuais da langosta, atún e langostinos son roubados das augas somalíes.
O saqueo é tal que para o ano 2005 os pescadores non poden obter a súa abundante fonte de alimentación. É nese momento cando nacen os Piratas de Somalia. [...]


FONTE : criandocuervos.com

Animales en Somalia

O dromedario e un animal moi importante en Somalia xa que e o primeiro criador mundial deste animal. Antes dos conflictos somalís en somalia había leois, elefantes, hienas, zorros, leopardos, jirafas e zebras, que diminuiron moito en número. As guerras tamén causaron a desaparicion de especies de monos, dik-diks, e xavarins verrugosos. Por outra parte, podemos atopar hipopotamos e cocodrilos nos ríos, e tamen un grán número de serpes venenosas nas faunas.

Lingua de Somalia

A lingua somaliana, chamada "afka soomaaliga", pertence a rama cusítica da familia afroasiática, ata o século XX a lingua transmitiase de forma falada, e é moi famosa polas súas poesías, sátiras e outros textos. É a lingua oficial de Somalia e ali é falada por 3 millóns de persoas, e é falada por un millón mais de persoas en Kenia e Etiopía. Hai seis grupos de dialectos, y cada uno de ellos abarca cuatro o cinco dialectos distintos, lo que expresa la riqueza de lenguajes de la zona.